دو رکعت خانم ان کوری و دروغ و نفاق، قربه الی النیویورک

بدست KT

فیلم جالبی از ساخته ها و تولید های ان کوری Ann Curry، خبرنگار شبکه ان بی سی آمریکا در تهران به نمایش درآمد که به قول خودشان «نادیده ها و ناگفته های پشت پرده از محمود احمدی نژاد» بود. بماند که این دفاتر دولتی غش می کنند که فقط خبرنگاران خارجی را دعوت کنند و از زبان آن ها در دقیقه، شونصد بار «مستر پرزیدنت» بشنوند و اقناع شوند، ولی خوب طراحی و دروغ های شاخدار این شبکه نشان می دهد چقدر نظام پشت پرده احمدی نژاد، در دروغ سرایی و دروغ پردازی، چیره دست است. به روح حضرت گوبلز سلام الله علیه و عج الله تعالی فرجه الشریف، درود می فرستیم و نگاهی می اندازیم به این انبان دروغ و ریا.

این خانم ان کوری خیلی جالب است. بعد از جریان تقلب بزرگ انتخابات ریاست جمهوری به ایران آمد و با احمدی نژاد مصاحبه کرد. آن قدر آن مصاحبه خوب بود که از گفت وگوی 20 دقیقه ای پایانی که از این شبکه پخش شد، سیمای جمهوری اسلامی فقط توانست هفت دقیقه اش را پخش کند. یعنی حتی احمدی نژاد خبرنگار دو در کن هم به لکنت زبان افتاده بود. آن زمان کلی درود فرستادیم بر روح پرفتوح بانو ان کوری و کارستانی که داشت.

اما حالا نزدیک سفر احمدی نژاد به نیویورک است. از زندان خبر آزادی می آید و ان بی سی نیوز هم می شود تاج سر و می رود در ساختمان ریاست جمهوری. گویا آن قدر به تیم خبری ان بی سی خورانده اند که ان کوری هم اول صبحی جوگیر می شود و می گوید: «احمدی نژاد صبح ها، راکی وار می دود.» هرچه باشد آمریکایی ها راکی را خوب می شناسند و با آن ارتباط برقرار می کنند. بعد احمدی نژآد می رود جیم و عرق می ریزد و بعد می رود دفترش روزنامه ها را می خواند و بعد می رود سفر استانی و لاو می ترکاند و بغل می کند و می بوسد و می گوید برای همه مردم دنیا، آرامش و زندگی خوب آرزو می کند و به دنبال آن است. و البته ان کوری همه جای این کادرها دیده می شود و به شکل اورگاسمیکی دلش غش می رود.

از خر کردن این تیم بدبخت خبری آمریکایی این بس که احمدی نژاد اصلا روزنامه نمی خواند و به سایت هم مراجعه نمی کند. یک بولتن خبری هست که از ساعت سه تا شش صبح در دفتر ریاست جمهوری تهیه شده و ساعت شش و نیم صبح به خانه رییس جمهوری فکس می شود. یک بولتن وزارت اطلاعات هم هست که رصد خبرهای رسانه های خارجی را دنبال می کند و یک نسخه را هم به دفتر ریاست جمهوری می فرستند. احمدی نژاد به نقل از تیمی که با او کار می کنند، اصولا اهل خواندن نیست، نه کتاب، نه روزنامه نه سایت و نه هیچ.

از قضا اهل ورزش هم نیست. این ورزش را گنجانده اند چون آمریکایی ها این روزها به شکل اعجاب آوری به دویدن و ورزش صبحگاهی علاقمند هستند و با آن مست می شوند.

پس تا این جا، چهره ای انسانی به احمدی نژاد داده شده. کاری هم نداریم، بدهند. این دروغ ها را تحویل ما که نمی شود داد، تحویل آمریکایی ها بدهند. ولی از همه مضحک تر، واکنش ها و تعجب های ان کوری است.

یک جا که احمدی نژاد می گوید برای همه مردم و تمامی انسان ها خوبی می خواهد، این به اصطلاح خبرنگار نمی گوید: پس چرا یک سری از مردم جهان باید محو شوند؟ چطور است که کسانی که مسلمان شیعه نیستند در این کشور باید بدبخت باشند چون دین دیگری دارند؟ و هزار چرای دیگر. ولی خوب، این رپرتاژ تبلیغاتی است و نه رسانه ای.

ان کوری می گوید احمدی نژاد حداقل به هر استان سه بار سفر کرده. به او این آمار را داده اند که بگوید، خودش که نرفته است. باز احمدی نژاد به ان کوری می گوید برای کار مردم تلاش می کند. و این خبرنگار عبدالله نمی پرسد که از زمان کشته شدن ندا آقا سلطان در خیابان در جلوی دوربین، چند جلسه دادگاه برای بررسی پرونده او انجام شده؟ خانواده داغدار او، چه وضعیتی دارند؟

این سوال ها را البته من این قدر کلی می آورم که یک خبرنگار آمریکایی در حال پوشش خبری در ایران، باید این حداقل ها را بداند.

ولی خوب، نمیدانم به ان بی سی چه گفته یا داده اند که این رپرتاژ آگهی را ساخته، ولی خوب شاید بهای آن آزادی دو شهروند آمریکایی در ایران باشد. به ان بی سی نمی شود خرده گفت. آن ها می آیند و هزینه می کنند که دو آمریکایی را از زندان آزاد کنند و بروند. بهترین سفر را می آیند، میلیون تا هدیه می گیرند و بهترین اقامت را دارند و بعدش هم سوپراستار می روند. این ما هستیم که با این موجودات بی شرم و حیا و بی فرهنگ می مانیم و میزبان زندگی انگلی آن ها هستیم.

نوش جان خانم ان کوری. به قول خودمان، بزن به بدن. راستی خانم کوری، از اختلاس که با خبر شدید وقتی رسیدید ایران؟ خبرش همه جا هست. این همان جیگری است که اسوه شما شده، وقت شد در میان قربان صدقه هایتان، سراغ این اختلاس خفن دولتی را هم بگیرید.