لویاتان

چرا کروبی نه، چرا موسوی آری

ژوئن 2, 2009 · تا کنون 39 نظر داده شده

این دعوای انتخاباتی به شدت آزاردهنده است چرا که شاید خیلی ها فکر می کنند احمدی نژاد صد رد صد رفتنی است و باید حالا به سرعت جایگاه انتخاب کنند در حالی که این گونه نیست و کمیپین بیماری از یک سو در حال تقویت برای احمدی نژاد است: کمیپن کروبی.

شیخ کروبی:

نمی دانم شیخ را از نزدیک دیده اید یا نه. انسان بسیار دست به خیری است. امکان ندارد کسی پیشش برود و دست خالی بازگردد. هر آن چه در توان داشته باشد می کند تا به کسی که به او مراجعه کرده، خدمتی کرده باشد. این صفت خوب است و در آن شکی نیست اما صفت کافی برای مملکت داری نیست. همانگونه که به خاتمی ایراد می گرفتند که مسلمان نیست. این ایراد که مضحک بود اما خوب گیریم هم خاتمی مسلمان نباشد، مسلمانی شرط رییس جمهوری خوب بودن نیست. این حسن آقای کروبی که به آن اشاره شد، خصلت خوب و پسندیده ای است اما حجت کمال هم نیست.

شیخ خوب است برای کاری کوچک. برای جمعی کوچک. حتی شاید برای رییس جمهوری هم خوب باشد اما با یک استثنا: حذف این کمپین زهرآلودی که کنار خود جمع کرده است.

این کمپین شیخ برایش غیر از دردسر – اگر پیروز شود – در پی نخواهد داشت و بیشتر حریف خوبی می شود برای کیهان و یالثارات و شورای نگهبان که نابودش کنند. خاتمی دو وزیر داشت که آن زمان دردسر ساز نشده بودند و این همه برای هر دو هزینه داد: مهاجرانی و نوری. اما کروبی کسانی را با خود همراه کرده که رسمن نظام با آن ها مشکل دارد واگر خاتمی هر نه روز با یک بحران روبرو بود، کروبی هر نه ساعت با بحران روبرو می شود.

ابطحی زمانی که معاون پارلمانی بود، جوکی نبود که برای کروبی نسازد و همیشه می گفت کروبی قلق دارد و لربازی اش را تحریک می کنیم و کارمان را از پیش می بریم. کرباسچی برای خاتمی فرش می انداخت ولی وقتی چیزی از او نماسید، سراغ هاشمی رفت و روزنامه راه انداخت، وقتی دید آن جا هم خبری نیست، سرمایه را برد روی کروبی. عبدی تغییر قانون اساسی از خاتمی می خواست و وقتی اجابت نکرد حالا رفته تا شیخ را مجاب این کار کند. این ها همه روی یک خصلت کروبی سرمایه گذاری کرده اند: اسمش را نمی دانم چه می شود گذاشت اما یا جهد یا کله شقی یا تلاش یا هرچیز دیگر. اما این مسیر اشتباه است، یک بار دیگر هم گفته بودم، احمدی نژاد پیشتاز این کار است.

شیخ درمانده افرادی است که گویا به او می گویند چه بکند و چه نکند که البته اشکالی ندارد اما نه این ها که رگ خوابش را پیدا کرده اند. زمانی که انتخاب قبلی سعی داشت اجماع ایجاد کند، هیچ کس تحویلش نگرفت. رفت حزب زد، هیچ کس سراغش نرفت. روزنامه زد، فضای مطبوعات بسته شد، یک تیم به او تحمیل شد و دیگر همه شدند ساربانان شیخ. آنقدر که حتی شعار چنج و تغییر اوباما را به خورد شیخ می دهند و گویا شیخ هم در سکرات آن است. زمانی در مجلس ششم به حزب حضرتی و شهربانو امانی و خباز می گفتند حزب شهرستانی. (قصد توهین ندارم، نقل قول است). همین دور و بری های امروز کروبی هم زمانی که حزب زد به او چیزی می گفتند که لحن توهین آمیز است و آن را ذکر نمی کنم.

نمی گویم نباید از ظرفیت افراد دانایی مثل مهاجرانی استفاده کرد اما این گونه کمپین، از پیش دست خود را بسته است. هر چه باشد، دولت خاتمی را دیدیم که چه بر سرش آوردند.

تجزیه سیاست های اقتصادی شیخ می گوید که او احمدی نژادی دیگر است: ثروت نفت و سهام عدالت و همه هست اما به شکل و اسمی دیگر. پوپولیسم زهر مهلکی است که باید آن را بی اثر کرد و نه این که به آن دامن زد.

حرف هایی هم می زند که گنده است و نشدنی حالا کی قرار است مخش با آن ها بخورد، نمی دانم. نمونه اش بحثی که برای تلویزیون راه انداخته بود.

اما میرحسین:

میرحسین را نمی دانم از نزدیک دیده اید یا نه، اما دو بار برای یک پروژه فرهنگی با او همکار بوده ام. میرحسین یک خصلت دوست داشتنی و بزرگ دارد که او را در زمره بزرگی چون محمد خاتمی قرار می دهد: موسوی را باید قانع کرد. حرف زور در کتش نمی رود، زورگو هم نیست، قانع می کند و باید قانع شود. باید بتوانید با او بحث کنید و منطق عقلانی داشته باشید. البته به نظام ارادت دارد و سرنگون کننده و عامل تغییر نیست اما چند ویژگی خوب دارد:

مفهوم اصلاح طلبی را می داند و می فهمد. با دوستی صحبت می کردیم و می گفت چرا در جریان کوی دانشگاه سکوت کرده و چرا الان از آن نمی گوید. جواب آن را ندارم اما مطمئنم اگر اصلاح طلبی را نمی فهمید، خاتمی از او حمایت نمی کرد. در خانه اگر کس است، یک حرف بس است.

موسوی برعکس احمدی نژاد یا کروبی یا رضایی، دولت را می فهمد و برنامه و بودجه را درک می کند. سابقه کار اجرایی دارد و می داند سیاست هایش را چطور اجرا کند. هر چه باشد در سخت ترین دوران سیاسی ایران مسئولیت نخست وزیری داشته و این تجربه ای گرانبها برای یک دولتمرد است.

موسوی رادیکال نیست. به اندازه خاتمی فرهنگ نیست اما فرهنگ را می فهمد و ارج می نهد. هم هنرمند است و هم با یک هنرمند زندگی می کند. ارزش و اعتبار آزادی را می فهمد و شک ندارم که می کوشد تا فرهنگ و هنر را اعتلا بخشد و نه آن که آن را در گلو خفه کند و یا ببندد.

برنامه اقتصادی اش مشخص است، فرشاد مومنی هم اقتصاد را می فهمد که در کنار اوست. برنامه جامعی هم ارائه کرده که اثر کوپن در آن نیست. هر چند اگر شرایط اقتصادی بر ایران آنقدر تنگ شود که نتواند حتی خود را بچرخاند، این میرحسین است که توان اداره آن را دارد.

در سیاست خارجی بسیار پراگماتیست است. می گویند که در بحث هسته ای او هم دنباله روی احمدی نژآد است. بحث غنی سازی ایران مسئله یک طرفه ای نیست، بحثی است که چندین عامل در آن دخیل هستند اما اگر کسی رییس جمهوری ایران باشد که درست سخن بگوید و پخته تصمیم بگیرد، می تواند بهتر از این مسیر عبور کند.

مهم نیست که موسوی نمی خواهد یا علاقه ندارد اصلاح طلب بنامندش. برای کسی که می داند با چه کمپین زهرآلودی روبرو است که از همین حالا واکنش های خشن خود را نشان می دهند، احتیاط بهترین کار است و شاید هیچ سیاستمداری اگر منظور از اصلاح طلبی اکبر گنجی باشد، نخواهد که در این شرایط اصلاح طلب نامیده شود اما چه باک، خاتمی می گوید موسوی. باز هم، در خانه اگر کس است، یک حرف بس است.

true_colors

دسته‌ها: اجتماعی · رسانه · سیاسی
بر چسب ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

39 جواب تا اینجا

  • mr.crowley // ژوئن 2, 2009 روی 3:30 ب.ظ | پاسخ

    قراره رئیس‌جمهور نصف+۱ آرا رو کسب کنه،نه بیشتر آرارو
    پس وجود کروبی چه خطری میتونه داشته باشه؟

    مورد دوم هم اینکه دروغگویی(مثلا این دروغ که یکی که تابلو تو کودتای فرهنگی اول انقلاب دست داشته،بگه من کاره‌ای نبودم)خطرناک‌تره یا پوپولیسم؟
    اونم پوپولیسمی که هر بدی داشته باشه،دست‌کم باعث میشه مردم به روال کار وزارت نفت که مهمترین وزارت‌خونه‌س نظارت داشته باشن؟

    اگه یادتون باشه کارگزارانو توقیف کردن…ضمن اینکه از اول معلوم بود که هاشمی شرکت نمیکنه

    از لحاظ ایدئولوژی،موسوی هیچ فرقی با محمود منگله نداره.فقط ظاهرش تر و تمیزه
    بذارید نظام با رئیس‌جمهور دربیافته و هزینه بده!

  • mr.crowley // ژوئن 2, 2009 روی 3:33 ب.ظ | پاسخ

    http://www.7tir2.info/index/viewtopic.php?f=2&t=13444

  • mr.crowley // ژوئن 2, 2009 روی 3:34 ب.ظ | پاسخ

    این لینکو ببینی بد نیست:
    http://www.7tir2.info/index/viewtopic.php?f=2&t=134
    44

  • mr.crowley // ژوئن 2, 2009 روی 3:35 ب.ظ | پاسخ

    خراب شد…منظورم اینه:
    http://7tir2.info/index/viewtopic.php?f=2&t=13444

  • Omid // ژوئن 2, 2009 روی 3:59 ب.ظ | پاسخ

    Hi
    please read this, maybe it can help

    http://masoudbehnoud.com/2009/06/blog-post .html

  • آریا // ژوئن 2, 2009 روی 8:41 ب.ظ | پاسخ

    راجع به برنامه ی اقتصادی میرحسین منبعی سراغ دارید؟

  • مهدی // ژوئن 2, 2009 روی 9:22 ب.ظ | پاسخ

    عزیز دل!
    کدوم برنامه اقتصادی؟ کدوم مرد عمل؟ کدوم مرد زمان سختی؟ مگه ایشون نبود که با انقلاب فرهنگی پدر دانشگاه و مملکت رو در آورد؟ مگه غیر از اینه که این آقای سوپرمن مشاور اقتصادیشون سواد حوزوی داره؟ مشاور آقای کروبی، دکتر نیلی هستند. یه کم در موردشون تحقیق کنید، می فهمید که انقدرها هم به قول شما لر نیست. در ضمن، شما که طرفدار غیر رادیکال ها هستید، این چه تیتریه انتخاب کردید؟ کروبی=احمدی نژاد ؟؟؟؟ عجب! به نظر من آقای موسوی با تقویت بسیج قصد دارند پا جای پای آقا محمود بذارن.

  • احسان // ژوئن 3, 2009 روی 12:21 ق.ظ | پاسخ

    اینکه از دید شما ابن دعوای انتخاباتی آزار دهنده است برایمان کاملا مشخص است چرا.زیرا تازه به بازی انتخابات وارد شده اید و از پشت انتخابات فاصله گرفته اید.
    1-احمدی نژاد رفتنی است در صورتی که مشارکت مردم بالا باشد.همه می دانیم رای احمدی نژاد رایی ثابت و دارای سقف است و اگر مشارکت به میزانی باشد که وی در دور اول انتخاب نشود و انتخابات به مرحله دوم وارد شود تجربه 4 سال گذشته تکرار نمی شود زیرا نه طرف مقابل احمدی نژاد،هاشمی است و نه احمدی نژاد،احمدی نژاد 4 سال گذشته.
    2- شیخ را از نزدیک دیده ایم.فردی بسیار کهنه کار در سیاست است.نه کارشناس اقتصادی است نه کارشناس فرهنگی و نه خود را در این موضوعات صاحب نظر می داند و نه باید بداند.مدلهای سیاسی و مدیریتی مطرح امروز بحث تیم کاری را مطرح می کنند و واژه ی تیم برتری خود را به فرد در سیاست کنونی ثابت کرده است. ما به دنبال فرد نیستیم اگر بودیم به سمت احمدی نژاد می رفتیم!! و موسوی خود نه مدیری قابل است و نه تیم کاری برجسته ای دارد.پس در این زمینه اگر وارد نشوید بهتر است.نحوه گفتارو بیان کروبی ملاکی بر عدم کارایی وی نمی باشد.
    3- قیاس کروبی و خاتمی” قیاس مع الفارق “است!!بحث کروبی و نفوذ وی در ساختار حکومت بر کسی پوشیده نیست.
    نفوذی که خاتمی فاقد آن است.ابن همان دلیلی بود که اصلاح طلبان غیر حداقلی از وی گذار کرده و به کروبی گذار کردند.گذشته نشان داده است که کروبی هر چه خواسته خوب یا بد تمام تلاش را برای رسیدن به آن کرده است.
    اقدامات خاتمی بود که شعارزدگی را در مردم نهادینه کرد و در عمل هیچ نشانی از رئیس جمهور اصلاح طلب نداشت وملاک های اصلاح طلبی گزینه هایی چون مطبوعات،آزادی های فردی و مدنی و مقابله با ساختارهای سیمانی و جنبش های دانشجویی … است که خاتمی در گرفتن آنها ناتوان ماند.عبدی به همین دلیل از خاتمی به کروبی گذار کرد.کرباسچی به کروبی روی آورد و “شیخ اصلاحات” لقبی است که شاید 4 سال پیش برازنده ی وی نبود ولی حال لایق آن است.
    4- کروبی حزب زد.روزنامه زد و بر آنها اصرار ورزید و همین اصرار بود که نظر ها را از به سمت او جلب کرد.ثبات او در این 4 سال بود که باعث شد ابطحی به سمت وی حرکت کند.سرگذشت مهاجرانی را همین خاتمی رغم زد.نامه ی حکومتی همانا و هیچ نگفتن خاتمی در عمل همانا و رفتن مهاجرانی همانا.
    حرفهای به ظاهر گنده شما برای کروبی گنده نیست.لقمانیان را وی آزاد کرد.فرزند خامنه ای را وی شناساند و مجلسی که در بحران بود و هر لحظه مورد هجوم محافظه کاران و رسانه های آنان بود را وی به مقصد رساند.اگر وی نبود بسیاری از همان اصلاح طلبان در زندان بودند.
    “صراحت در گفتار،شجاعت در عمل”
    اگر به گذشته کروبی اصرار دارید گذشته موسوی بسیار تاریک تر است و می توانیم برایتان بیان کنیم.از نامه ی سروش که دیگر قدیمی شده برایتان می گوییم وبسیاری دیگرکه تا پایان انتخابات از بیان آنها خودداری می کنیم چون احمدی نژاد است که از این میان سود می برد ولی اگر خواستید بحث ان را بعد از انتخابات به نتیجه می رسانیم.
    5-کرباسچی سرمایه خود را به سمت کروبی برد؟
    همه میدانیم چه کسی در پشت موسوی سرمایه را تزریق می کند.هاشمی…
    هاشمی که در سال 68 موسوی را به باد انتقاد گرفت.((من هم مثل شما کمی از رابطه ی گذشته یک فرد با موسوی گفتم ))
    5- مدل سیاسی که کروبی و کادرش برای مقابله با بحران احتمالی بعد از انتخاب شدن در نظر گرفتند به صورت زیر است:
    کروبی بسیاری از افرادی که شما برایش دردسر ساز می دانید در صف معاونین خود و نه وزرا قرار می دهد(کرباسچی ،نجفی) تا مجلس تا پایان کارش نتواند عملکرد مخربی داشته باشد و وزرا متخصصانی باشند که به راحتی و دور از حاشیه به کار خود ادامه دهند و باز یاداوری می کنم که کروبی خاتمی نیست و نفوذش در حکومت بر کسی پوشیده نیست.نفوذی که خاتمی فاقد آن بود.
    اما دیدم
    کروبی = احمدی نژاد
    خود موسوی در شعارهایش گفت من شعارهایم با احمدی نژاد یکی است و فقط در عمل متفاوتم.حال کروبی=احمدی نژاد؟
    موضعتان از روی ضعف بود.همین شعار کاندیدایتان شما را بس.
    به موسوی نیز نمی پردازیم زیرا کاملا برایمان سوخته است و لحظه ای حتی به وی فکر نمی کنیم.
    با تشکر.بلاگتون رو می خونم و تا پایان انتخاب جواب میدم.

    • احسان // ژوئن 3, 2009 روی 12:30 ق.ظ | پاسخ

      یک اصلاح تایپی:
      نفوذی که خاتمی فاقد آن است.ابن همان دلیلی بود که اصلاح طلبان غیر حداقلی از وی گذار کرده و به کروبی روی اوردند.
      شب یا در واقع صبح به خیر دوست عزیز

  • mr.crowley // ژوئن 3, 2009 روی 5:07 ق.ظ | پاسخ

    من قبلا هم باهاش بحث کردم آقا احسان
    میگه چون احمدی‌نژاد صریح‌اللهجه و شجاعه،پس رئیس‌جمهوری که ما انتخاب میکنیم نباید دارای این خصوصیات باشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    اگه احمدی‌نژاد بگه خودتونو نکشید،ما باید خودمونو بکشیم!
    احمدی‌نژاد ادای شجاعتو در میاره…با پشتیبانی رهبر نشسته تو ایران میگه اسرائیل باید نابود بشه!
    کروبی از داخل همین نظام داره جناح اقتدارگرارو زیر سؤال میبره
    این فرق شجاعت و شجاعت!
    همین کروبی به قول شما لر و ابله،چهار سال کار حزبی کرده.یعنی همون کاری که مشارکت فقط دم انتخابات یادش میافته انجام بده
    پس کروبی خیلی بهتر از اون احمدی‌نژاد سبزپوش(=موسوی)میتونی تحزب‌رو تو این جامعه جا بندازه
    ضمنا همون‌طور که گفتم وعده‌ی موسوی درباره‌ی گشت ارشاد هم میشه بهش از دید یه وعده‌ی پوپولیستی که توان انجامشو نداره و فقط ژست انتخاباتیه نگاه کرد.مگه گشت ارشاد دست رئیس‌جمهوره؟

  • آریو // ژوئن 3, 2009 روی 9:39 ق.ظ | پاسخ

    چرا از یک کاندیدای شورای نگهبان حمایت میکنید؟ چرا؟ مگه همه چیز در مورد این حکومت یادتون رفته؟ آخر جه شده که از یکی از فرستادگان شورای نگهبان حمایت میکنید؟

  • yeenghelabi // ژوئن 3, 2009 روی 10:15 ق.ظ | پاسخ

    با سلام
    بعد از این همه حرف رو هوا که دوستان نه نسد براش دارن نه منطق .
    من با شما موافقم لویاتان عزیز .
    یا علی

  • حامد // ژوئن 3, 2009 روی 10:19 ق.ظ | پاسخ

    با نظرتون موافقم
    من هم اینطور فکر میکنم.

  • mr.crowley // ژوئن 3, 2009 روی 2:24 ب.ظ | پاسخ

    آریوی عزیز…این لینک شاید به دردت بخوره:
    http://www.daal.ir/2009/06/359.php

    ضمنا چیزی درباره‌ی این رژیم یادمون نرفته.اینی که شما بهش میگی فرستاده‌ی شورای نگهبان،شورای نگهبان و بسیج دارن با تمام قوا دارن سعی میکنن که رو کار نیاد.

  • mr.crowley // ژوئن 3, 2009 روی 2:25 ب.ظ | پاسخ

    یه انقلابی…میشه اسناد و منطق‌هایی که برای تأیید حرفای لوپاتان قایم کردیو رو کنی تا ما هم مستفیض بشیم؟

  • صندوقک // ژوئن 3, 2009 روی 4:19 ب.ظ | پاسخ

    من خد طرفدار موسويم و حرفهايتان در مورد كروبي را قبول دارم و قطعا به موسوي راي خواهم داد اما تنها نكته نگران گننده استعفاي موسوي است…

  • لویاتان // ژوئن 3, 2009 روی 7:27 ب.ظ | پاسخ

    صندوقک، این نکته نگران کننده درباره خاتمی هم اگر یادت باشد بود، چون زمانی که وزیر ارشاد بود از قضا استعفا هم داده بود اما زمان ریاست جمهوری نه تنها استعفا نداد که زمانی که از پشت خنجرش می زدند و می گفتند استعفا دهد، این کار را نکرد. میرحسین مرد عمل است.

  • aMiN // ژوئن 3, 2009 روی 7:58 ب.ظ | پاسخ

    فقط موسوي
    ريد روي احمدي نژاد الان

  • yeenghelabi // ژوئن 3, 2009 روی 8:07 ب.ظ | پاسخ

    با سلام
    پی‌رو نظر دوستان که از من دلیل خواستند باید بگم که اینجا جای ارائه‌ی دلیل نیست و من هم چون با نظرات نویسنده موافقم اعلام حمایت کردم .
    پ.ن: با مناظره‌ی امشب اگر مردم موسوی را انتخاب نکنند جز سکوت و حسرت کاری نمی‌تونم بکنم .
    اما از صمیم قلب دوست دارم تا کروبی و رضایی جواب احمدی را بدهند البته بعید می‌دانم چون خودشان پاک نیستند . اگر از من دلیل می‌خواهید در مناظره‌ها احمدی خواهد گفت . موسوی تنها کس پاک در این جمع است .
    یا علی

  • hvahn // ژوئن 3, 2009 روی 9:07 ب.ظ | پاسخ

    کاری به درست یا نادرست بودن حرف هایی که در مورد نامزد ها زدی ندارم چون مثل شما از نزدیک ندیدمشون ولی این روش نوشتن که فلانی رو از روی رفتار با دور و بری ها پیش بینی کنید جالب نیست اما من خواننده نمیتونم با این نوشته که با وجودی که به نویسنده اش اعتماد دارم تصمیمی بگیرم یا حداقل به داده های من اضافه کنه چون بیشتر شبیه پیش بینیه و از روی احساسات
    ***
    از دیدن دوتا جمله هم در اینجا تعجب کردم:
    هر چند اگر شرایط اقتصادی بر ایران آنقدر تنگ شود که نتواند حتی خود را بچرخاند، این میرحسین است که توان اداره آن را دارد. !!!
    اما چه باک، “”خاتمی می گوید موسوی”". باز هم، در خانه اگر کس است، یک حرف بس است.
    خوش باشی دوست خوب

  • محمد // ژوئن 3, 2009 روی 9:55 ب.ظ | پاسخ

    جبهه گیری شما مانند محسن رضایی است. برای داشتن جای پا، حرف های طرف مقابل را با کمی تغییر ظاهر به نفع خودتان استفاده میکنید. برای من جالب بود تا دیروز در کوچه و خیابان میدیدیم و میشنیدم که مردم میگویند: “احمد نژاد کاریکاتور موسوی است” و “احمدی و موسوی هر دو سر و ته…”. حال جالب است که میبینم شما بین کروبی و احمدی نژاد “ایجاد شباهت” میکنید.
    نویسندگی اصول و مبانی ای دارد، صرف نوشتن هم کودک هفت ساله مینویسد و هم یک میمون که تحت آموزش قرار بگیرد

    • elham // ژوئن 5, 2009 روی 10:35 ق.ظ | پاسخ

      karobi che rabti b ahmadi nejad dare in ghiyas khande dare karobi yek eslah talabe vagheiye shoja@t dare toye karesh taghiyir mide tamame eslahtalab hayi k b amal eslah talab bodan poshte karobian mosavi hata esme azadio eslahat nemiyare dar vaghe aslan eslah talab nis

  • پرویز // ژوئن 4, 2009 روی 6:17 ب.ظ | پاسخ

    الان برای مقایسه موسوی و کروبی خیلی زود است .اینکار دقیقآ به نفع حریف است .امروز باید با تمام توان تبلیغ کرد.کروبی یا موسوی ، فرقی ندارد.با هرکدام که باشیم باید برای وی تبلیغ کرد و نباید سراغ رای آن یکی رفت.علتش هم اینست که کسی که جدیدآ مجاب شده به کروبی یا موسوی رای بدهد . اگر از وی بخواهیم رایش را به دیگری بدهد،به سرعت ممکن است از رای دادن منصرف شود و به جمع تحریمی ها بپیوندد.این به نفع هیچ کس نیست و فردا روز پشیمانی سودی ندارد.

    • Spookothopia // ژوئن 5, 2009 روی 2:19 ب.ظ | پاسخ

      این منطق رو قبول ندارم. مث بیماری هست که باید جراحی بشه و یک غده رو بکنن ازش حالا دعوا سر اینه که دکتر عمل کنه یا پرستار بخش.

  • سیده زهرا بصارتی // ژوئن 4, 2009 روی 7:40 ب.ظ | پاسخ

    سلام

    به روزم
    با :

    سلام فردوسی بزرگ!

    وکمی حرفهایی مربوط به این روزها!!

    و با احترام منتظر حضورتان.

  • لویاتان // ژوئن 5, 2009 روی 12:00 ق.ظ | پاسخ

    به چشم و ممنون از حضور شما :)

  • mimABBA30 // ژوئن 6, 2009 روی 4:31 ق.ظ | پاسخ

    بهتره بگي اگه خاتمي نبود، مير حسين چقد راي مياورد؟
    بعد آمارش رو با آمار كروبي مقايسه كن.
    كروبي چهارسال پيش ميدونست طرح يارانه ها رو چيكار بايد بكنه (نفري 50 هزار) كه تازه حالا شده شعار تبليغاتي ا.ن.
    امسال هم كه طرح توزيع ثروت دكتر نيلي رو بهترين طرح تشخيص داده كه احتمالا مردم بعداً ميفهمن كه كروبي چقدر جلوتر از ديگرون حركت ميكنه.
    ولي اگه شما مطمئنين كه موسوي راي مياره، بهتره كه شما به كروبي راي بدي تا دو اصلاح طلب بيان دور دوم تا به ا.ن. اثبات بشه كه مردم نميخوانش.

  • نادی // ژوئن 6, 2009 روی 12:12 ب.ظ | پاسخ

    be nazarm vaghean karubi bayad bere kenar in karesh baes mishe raye mohandese azizamun shekaste she karubi faghat dare harfaayi ro mizane k amali nisy va 100 dar sad ray nemiyare pas behtare be nafe mir hoseine aziz bere kenar

  • لویاتان // ژوئن 6, 2009 روی 1:37 ب.ظ | پاسخ

    نادی جان، خدا از دهنت بشنوه، ما که میگیم به این جماعت ولی این ها که مصلحت ها و استراتژی ها رو گویا درک نمی کنن و فقط به منافع خودشون چسبیدن.
    باز هم ممنون :)

  • لویاتان // ژوئن 6, 2009 روی 1:38 ب.ظ | پاسخ

    mimABBA30

    خدایی اش این استراتژی منبع عقلانی داره؟ توی پست آخرم نوشتم که این استراتژی اصولن درست نیست.

  • دست نوشته / یاسر کمالی نژاد // ژوئن 8, 2009 روی 6:05 ق.ظ | پاسخ

    گزارش کامل حضور میر حسین موسوی در کرج

  • ایمان // ژوئن 10, 2009 روی 9:28 ب.ظ | پاسخ

    خلق را تقلیدشان بر باد داد / ای دو صد لعنت بر این تقلید باد…. عدالت مساوات. فقط شیخ اصلاحات

  • گیج شده // ژوئن 15, 2009 روی 9:34 ب.ظ | پاسخ

    باز هم باید تاسف خورد که یکی از کاندیدهای ریاست جمهوری (چیز حسین موسوی ) از ضعف مردم (آزادی جنسی و بی بندباری ) سوء استفاده کرد.

    • رهگذر // ژوئن 17, 2009 روی 7:09 ب.ظ | پاسخ

      آزادي جنسي!‌ بي بندباري!! هارهار :) :) :)

      گيج گول! چيزهايي كه توي تلويزيون ج.ا، و يا از روزنامه هاش و كتابهاي دبيرستاني! ياد گرفتي خيلي از واقعيت فاصله داره. اول اطلاعاتتو ببر بالا (باور كن تئوري هم باشه كافيه! لازم نيست تجربه كنيا) بعد بيا اظهار نظر كن.

  • دینا // ژوئن 18, 2009 روی 8:15 ب.ظ | پاسخ

    اینو بخونین حال کنین
    جناب آقای موسوی نخست‌وزیر محترم

    نامه‌ی استعفای شما باعث تعجب شد.

    حق این بود که اگر تصمیم بدین کار داشتید، لااقل من و یا مسئولین رده بالای نظام را در جریان می‌گذاشتید.

    در زمانی که مردم حزب‌الله برای یاری اسلام، فرزندان خود را به قربانگاه می‌برند چه وقت گله و استعفا است. شما در سنگر نخست‌وزیری در چارچوب اسلام و قانون اساسی به خدمت خود ادامه دهید، در صورتی که نسبت به بعضی از وزرا به توافق نمی‌رسید چون گذشته عمل شود. این حق قانونی مجلس است که به هر وزیری که مایل بود، رأی دهد. تعزیرات از این پس در اختیار مجمع تشخیص مصلحت است که اگر صلاح بداند به هز میزان که مایل باشد، در اختیار دولت قرار خواهد داد. همه باید به خدا پناه ببریم و در مواقع عصبانیت دست به کارهایی نزنیم که دشمنان اسلام از آن سوء استفاده کنند. مردم ما از این گونه مسائل در طول انقلاب زیاد دیده‌اند. این حرکات هیچ تأثیری در خطوط اصیل و اساسی انقلاب اسلامی ایران نخواهد داشت. از آنجا که من به شما علاقمندم، انشاءالله عندالملاقات مسائلی است که گوشزد می‌نمایم.

    سید روح‌الله الموسوی الخمینی 15/6/67

  • حسین // جولای 2, 2009 روی 4:40 ق.ظ | پاسخ

    سلام ای جماعتی که بدیهیات به این روشنی را نمی بینید سلا م به شما که شیخ اصلاحاتتان دزد و معاون اول جمهوریش هم دزد و حتی به شیخ شما رای نمی دهد و سلام بر سبز پوشانی که بین ترقی وآبادانی کشور و جمع آوری گشت های ارشاد دومی را انتخاب کردید شما را چه شده احمدی نژاد توی 4 سال گذشته به اندازه 10 سال پیش از خودش کار کرده ایا کینه و نفرت از او چشمان شما را بسته مطمئنا امریکا و انگلیس پیشرفت و ترقی ما را بر نمی تابند به همین خاطر احمدی نژاد رو دوست ندارند و شما ای جماعت غافل چطور او را دوست ندارید

یک نظر بنویسید